مقالات

سیم بکسل آسانسور چیست؟

سیک بکسل آسانسور

اگر نگاهی به آسانسور بیندازید به احتمال زیاد تنها یک اتاقک آهنی را می‌بینید که شما را بین طبقات حرکت می‌دهد؛ غافل از اینکه در همین فرایند حرکت بین طبقات اجزای زیادی همکاری می‌کنند تا شما می‌توانید از یک طبقه به طبقه دیگر بروید.
در بین تمامی این قطعات یکی از اصلی‌ترین وظایف را سیم بکسل آسانسور دارد که بر اساس دستورات تابلو فرمان اتاقک را جابجا می‌کند. سیم بکسل آسانسور یکی از قطعاتی است که هم در کارکرد فنی و هم در بحث ایمنی آسانسور اهمیت زیادی دارد به همین واسطه باید در هنگام تهیه آن نکات زیادی رعایت شود.
در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این نکات و همچنین موضوعات مهم در خرید سیم بکسل کسب کنید تا انتهای این نوشته از فروشگاه اینترنتی کاسپین با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر را برایتان بازگو کنیم.

سیم بکسل آسانسور چیست؟

در یک آسانسور قطعات الکتریکی و مکانیکی وجود دارند که هر کدام وظیفه‌دار انجام فرآیند خاصی هستند. همانطور که پیشتر گفته شد، آسانسور از به هم پیوستن اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که عدم حضور هر کدام از این اجزا فرایند کاری آسانسور را به کلی مختل می‌کند و اصلی‌ترین بخش در حرکت مکانیکی آسانسور همین سیم بکسل است.

سیم بکسل متشکل از یک مغزی و یک‌سری سیم فولادی در هم تنیده شده در اطراف مغزی است که از یک سر به کابین و سر دیگر به وزنه تعادل متصل است تا بتواند کابین را به صورت معلق در چاه نگه دارد. هسته سیم بکسل آسانسور در دو نوع فولادی و الیافی در بازار موجود است که سیم‌های مقاوم دیگر به دور آن پیچیده می‌شوند و معمولاً در یک کابین آسانسور معمولی چهار سیم بکسل تعادل را برقرار می‌کند. البته که این موضوع به نوع آسانسور و اندازه آن بستگی دارد.

انواع سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل آسانسور مشخصه‌های زیادی دارد که هر کدام از این مشخصه‌ها نیز نکات خاص خود را دارند که در ادامه به تشریح این موارد پرداخته‌ایم.

انواع سیم بکسل از نظر مفتول

مفتول سیم بکسل در سه دسته‌بندی ارائه می‌شود که نوع اول، مفتول بدون روکش یا غیر گالوانیزه است. این نوع از مفتول معمولاً زمانی استفاده می‌شود که عامل مخرب خاصی مانند رطوبت در محیط استفاده وجود ندارد و به صورت کلی خطر فیزیکی مفتول را تهدید نمی‌کند. به صورت کلی با توجه به اینکه این نوع از سیم‌ها دارای روکش نیستند می توان گفت که معمولاً قیمت پایین تر از مابقی انواع سیم بکسل آسانسور دارند البته در برخی موارد نیز این‌گونه نیست.

نوع دوم مفتول فولادی گالوانیزه است که مفتول‌ها در این نوع دارای روکش‌های یکنواختی هستند. این روکش‌ها محصول را در برابر عواملی مانند رطوبت هوا و زنگ زدگی محافظت می‌کنند و مشخص است که معمولاً در مکان‌های مرطوب بیشتر کاربرد دارند.

نوع سوم و نوع آخر مفتول‌های سیم بکسل آسانسور، مفتول فولادی استنلس استیل است که مقاوم‌ترین نوع مفتول بوده و در برابر عوامل مختلفی مانند فشار، زنگ زدگی و تا 1000 درجه سانتیگراد حرارت نیز مقاومت بالا دارد.

سیم بکسل 

انواع سیم بکسل از نظر مغزی یا هسته

پیشتر اشاره شد که مغزی سیم بکسل آسانسور در دو نوع فولادی و الیاف وجود دارد. نوع فولادی سیم بکسل‌های مربوط به آسانسور می‌توانند یک طناب فولادی در بین مفتول‌ها باشد و یا یک رشته مفتول فولادی که به عنوان مغزی قرار می‌گیرند. نوع کنفی مغزی سیم بکسل ساخته شده از الیاف طبیعی و غیرطبیعی است که در هم تنیده شده که معمولاً این نوع رایج‌تر نیز است.

انواع سیم بکسل از نظر بافت

مهم‌ترین مشخصه یک سیم مفتول همین بافت است که به چهار دسته تقسیم می‌شود. اولین نوع، بافت سیل است که در این نوع بافت تعداد مفتول‌های قرار گرفته در اطراف هسته مساوی هستند و قطر مفتول‌های موجود در ردیف بیرون از مفصل‌های موجود در ردیف داخل بیشتر است. از مهم‌ترین مزایای این نوع بافت می‌توان به مقاومت فرسایشی بالا اشاره کرد.

بافت وارینگتون نوع دیگری از بافت سیم بکسل آسانسور است که پیچیده‌تر از نمونه قبلی است. در این نوع بافت مفتول‌های نازک و ضخیم به صورت یک در میان به هم تنیده می‌شوند که همین موضوع باعث شده تا این نوع بافت دارای انعطاف‌پذیری بالایی باشد.
نوع دیگر بافت استاندارد است که قطر تمام مفتول‌های موجود در هر رشته در این نوع بافت یک‌سان بوده و در نهایت انعطاف‌پذیری خارق العاده‌ای را خلق می‌کند که معمولاً استفاده از بافت استاندارد رایج‌تر است چرا که عملکردی مناسب و قیمتی مناسب دارند.
بافت فیلر آخرین نوع از انواع بافت سیم بکسل آسانسور است که در این نوع بافت مانند نوع قبلی قطر تمامی مفتول‌ها در تمام ردیف‌های یک‌سان است با این تفاوت که بین مفتول‌های بیرونی و درونی مفتول‌های نازک دیگری قرار می‌گیرند که آن را فیلر می‌گویند. این بافت هم دارای انعطاف‌پذیری بالا و هم دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی است.

از چه نوع سیم بکسل آسانسوری استفاده کنیم؟

با توجه به انواع سیم بکسل آسانسور که تا به اینجا در مورد آن‌ها صحبت شد، احتمال دارد از خود بپرسید که از کدام نوع استفاده کنیم؟ در خرید برخی از تجهیزات آسانسور مانند پنل کنترل ممکن است که پای سلایق و تمایلات شخصی شما درمیان باشد؛ اما موضوع سیم بکسل آسانسور موضوعی کاملاً فنی و تخصصی است که در صورتی‌که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید به هیچ عنوان نباید در انتخاب نوع آن دخالت کنید چرا که کوچک‌ترین اشتباه در انتخاب نوع سیم بکسل مربوط به آسانسور می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.
البته در صورتی‌که آسانسور را به صورت کامل تهیه کرده باشید قطعاً متخصصین مجموعه ارائه دهنده مشاوره‌هایی را در این زمینه به شما ارائه خواهند داد اما اگر قصد دارید که سیم بکسل آسانسور را به صورت جداگانه تهیه کنید، حتماً و حتماً باید با مشاوران متخصص در این زمینه صحبت کرده و جزئیات و جوانب کار مانند ظرفیت آسانسور، نوع آسانسور، باربر یا نفربر بودن آسانسور، شرایط محیطی و سایر موارد این چنینی را در میان بگذارید و همچنین می‌توانید از کارشناسان خبره برای بازدید حضوری کمک بگیرید.
با توجه به این موارد، در صورتی‌که قصد خرید سیم بکسل آسانسور را دارید، کارشناسان ما در مجموعه کاسپین آماده ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه به شما عزیزان هستند تا بتوانید بسته به نیاز خودتان بهترین سیم بکسل کاربردی را تهیه کنید. فروشگاه کاسپین همواره سعی دارد تا تمام واسطه‌ها را حذف کرده و خود به عنوان پلی مستقیم بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده باشد. به همین جهت شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت از کیفیت بالای سیم بکسل‌های ارائه شده در فروشگاه کاسپین که از برند‌های معتبر تهیه شده‌اند، و همچنین قیمت مناسب محصولات ارائه شده اقدام به خرید کنید[c”]سیم بکسل آسانسوری سیم بکسل آسانسوری

کلام آخر

با توجه به اهمیت سیم بکسل آسانسور، بدون شک افرادی که قصد خرید این محصولات دارند همواره با سؤال‌های زیادی روبرو هستند و ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا مهم‌ترین نکات در رابطه با سیم‌های بکسل آسانسور را با شما در میان بگذارم تا شما عزیزان بتوانید این محصول مهم را در بهترین شرایط تهیه کنید.
در صورتی‌که قصد خرید این محصول از فروشگاه کاسپین را دارید تنها کاری که لازم است انجام دهید، تماس با شرکت است تا بتوانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. پس از آن بر اساس راهنمایی‌های ارائه شده لازم است فرآیند خرید را تکمیل کنید و منتظر باشید تا فروشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به دستان برساند.sd

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *