مقالات

بهترین برند سیم بکسل آسانسور چیست؟

بهترین برند سیم بکسل آسانسور

آسانسورها کارها را بسیار ساده کرده‌اند اما باید بگوییم که ساخت آن بسیار سخت است و باید به موارد بسیار زیادی دقت داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ساخت یک آسانسور اهمیت دارد، ایمنی آن است که به انتخاب سیم بکسل بستگی خواهد داشت. در ادامه با معرفی بهترین برند تولید کننده سیم بکسل با ما همراه باشید.

انواع سیم بکسل آسانسور

قبل از آنکه به معرفی بهترین برند سیم بکسل بپردازیم، لازم میدانیم که در مورد انواع سیم بکسل‌های آسانسور اطلاعاتی را بیان کنیم. این سیم‌ها با توجه به مغزی که در آن‌ها استفاده می‌شود و همچنین با توجه به ضخامت آن‌ها دسته‌بندی شده‌اند.

مغز درون سیم بکسل دو نوع است. در بعضی از موارد برای ساخت سیم بکسل از فولاد و در حالت دیگر از کنف برای این کار استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که فولاد مقاومت بیشتری نسبت به کنف دارد، باید بگوییم که سیم بکسل‌هایی که با مغز فولادی هستند هم مقاومت بالاتری دارند. اگر می‌خواهید آسانسور شما کاملاً ایمن و مطمئن باشد، پیشنهاد می‌دهیم که از این سیم بکسل فولادی استفاده کنید.

یک دسته‌بندی دیگر هم برای سیم بکسل‌ها وجود دارد و آن هم نمره آن‌ها است. سیم بکسل در نمره‌های مختلفی (اندازه‌های گوناگون) در بازار وجود دارند اما فقط دو نمره آن برای استفاده در آسانسور به‌کاربرده می‌شود. سیم بکسل نمره 6 و سیم بکسل نمره 10 این دو نوع هستند. حالا شما با توجه به مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، باید سیم بکسل مناسب آسانسور خود را انتخاب کنید.

عوامل مؤثر در انتخاب سیم بکسل آسانسور

همان‌طور که گفتیم شما باید با توجه به عواملی یک سیم بکسل خوب را انتخاب کنید. این عوامل را در ادامه شرح خواهیم داد.

  • ظرفیت آسانسور

طبیعتاً هرچه ظرفیت آسانسوری بیشتر باشد، باید مقاومت آن هم افزایش پیدا کند، در غیر این صورت آسانسور ایمنی لازم را نخواهد داشت. معمولاً در آسانسورهایی با ظرفیت بالاتر از سیم بکسل نمره 10 استفاده می‌کنند.

  • نوع موتور آسانسور

موتور آسانسور باید با اندازه سیم بکسلی که انتخاب می‌کنید، سازگاری داشته باشید. نوع موتور آسانسور بر روی انتخاب مغزی سیم بکسل هم تأثیر می‌گذارد و باید با یکدیگر متناسب باشند.

  • تعداد شیارهایی که در فلکه اصلی آسانسور وجود دارد

شیارهایی که بر روی فلکه اصلی آسانسور هستند، باید با سیم بکسل متناسب باشند و به‌نوعی با یکدیگر مچ شوند، در غیر این صورت آسانسور ایمنی خوبی نخواهد داشت.

  • نوع کاربری آسانسور

طبیعتاً آسانسوری که در یک بیمارستان وجود دارد، نسبت به آسانسوری که در یک مجتمع مسکونی 5 طبقه است، باید ایمنی، مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد. به همین دلیل این موضوع هم در انتخاب نمره سیم بکسل تأثیر می‌گذارد.

این نکته هم به یاد داشته باشید که سیم بکسل نمره 10 مقاومت و ایمنی بیشتری نسبت به سیم بکسل نمره 6 دارد، اما آنچه مهم است، انتخاب بهترین برند تولید کننده سیم بکسل خواهد بود که در ادامه برندهای معروف جهانی را معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین برند تولید کننده سیم بکسل

ازآنجایی‌که انتخاب برند سیم بکسل ارتباط مستقیمی با مقاومت و ایمنی آسانسور دارد، باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید. پیشنهاد می‌دهیم که برای آسانسور خود از برندهای معتبر و مطمئن خارجی استفاده کنید. متأسفانه سیم بکسل‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، هنوز آن‌قدر مطمئن نیستند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد.

  • برند گوستاولف آلمان

به‌طور یقین باید بگوییم که بهترین برند تولید کننده در جهان همین سیم بکسل گوستاولف آلمان است. این برند سیم بکسل‌هایی با مغزی فولادی و کنفی تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. این موضوع باعث افزایش تنوع محصولات آن شده است.

از دیگر ویژگی‌های این برند می‌توان به استحکام بسیار بالای آن اشاره کرد که باعث می‌شود آسانسور شما سال‌های سال به‌خوبی و با ایمنی بالا برایتان کار کند. ازآنجایی‌که این سیم بکسل‌ها وزن کمی دارند، باید این مزیت هم در انتخاب آن‌ها در نظر گرفت. لازم به ذکر است که این سیم بکسل‌ها استحکام کششی بسیار بالایی دارند. این موضوع باعث می‌شود که بتوان آن را در آسانسورهایی با ظرفیت بالا هم با خیالی آسوده استفاده کرد.

ویژگی‌های مثبت این بهترین برند تولید کننده سیم بکسل به همین موارد ختم نمی‌شود. در ساخت این قطعات از بین متریال جهان استفاده می‌شود. همین مورد، استحکام، ماندگاری و ایمنی بالای سیم بکسل را به‌خوبی تضمین خواهد کرد.

  • کوشکلری ترکیه

یکی دیگر از بهترین برند تولید کننده سیم بکسل در جهان به‌حساب می‌آید که اگرچه کیفیتی پایین‌تر از گوستاولف آلمانی دارد، اما توانسته به‌خوبی جای خود را در بازار جهانی باز کند. ازآنجایی‌که این سیم بکسل کیفیت پایین‌تری نسبت به نمونه آلمانی دارد، دارای قیمت کمتری هم هست. همین موضوع باعث می‌شود که برای آسانسورهای کم تردد و با ظرفیت پائین، انتخاب قابل قبولی به‌حساب آید.

  • گوستاولف چینی

این روزها کشور چین در ساخت هر وسیله‌ای حرفی برای گفتن دارد اما درواقع کیفیت سیم بکسل‌های چینی چنان چنگی به دل نمی‌زند. به‌هرحال اگر آسانسور شما تردد چندانی ندارد و نمی‌خواهید هزینه زیادی را متقبل شوید، می‌توانید از این برند استفاده کنید. البته هنگام خرید سیم بکسل نباید گوستاولف آلمانی و چینی را با یکدیگر اشتباه بگیرید، به این موضوع توجه داشته باشید.

  • برندهای ایرانی

برندهای ایرانی کیفیت چندانی ندارند اما باز هم می‌توان در آسانسورهای باری یا آسانسورهایی که تردد کمی دارند، از آن‌ها استفاده کرد. استفاده از سیم بکسل‌های برند ایرانی باعث می‌شود که در هزینه‌های خود به‌شدت صرفه‌جویی کنید اما مراقبت ایمنی آسانسور خود باشید.

قیمت بهترین برند تولید کننده سیم بکسل

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب و خرید بهترین برند تولید کننده سیم بکسل باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است. هنگامی‌که شما به دنبال بهترین کیفیت هستید، باید انتظار قیمت بالا هم داشته باشید، در این حالت دیگر هیچ‌گونه نگرانی بابت ایمنی آسانسور خود نخواهید داشت.

حالا هرچه کیفیت سیم بکسل کاهش پیدا کند، شاهد پائین آمدن قیمت آن هم هستیم. در کنار این‌ها باید بگوییم که ایمنی، استحمام و مقاومت آسانسور هم کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که همان ابتدا هزینه کرده و بهترین برند تولید کننده سیم بکسل را انتخاب کنید و دیگر نگرانی بابت ایمنی خود و عزیزانتان نداشته باشید.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که بهترین برند تولید کننده سیم بکسل آسانسور را معرفی کنیم. در مطالب بالا گفتیم که سیم بکسل‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه عواملی که در انتخاب سیم بکسل تأثیر می‌گذارند را هم توضیح دادیم. توجه داشته باشید که آسانسورها وسیله‌هایی هستند که به‌صورت مستقیم با جان انسان‌ها ارتباط دارند، به همین دلیل باید ایمنی در سطح بسیار بالایی در آن‌ها رعایت شود.

در ادامه مطالب معرفی بهترین برند تولید کننده سیم بکسل را داشتیم. گفتیم که برند گوستاولف آلمان در جهان حرف اول را میزند و بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در ادامه دیگر برندهای موجود در بازار را هم معرفی کردیم که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

تقریبا تمامی فروشنده‌ها و مصرف‌کننده‌ها معتقدند که بهترین برند سیم بکسل برند گوستاولف آلمان می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *