مقالات

چگونه سیم بکسل را ببریم؟

چگونه سیم بکسل را ببریم

بریدن سیم بکسل

بریدن سیم بکسل ممکن است کار ساده ای به نظر برسد اما سیم بکسل به دلیل داشتن بافت قوی و ساختار محکم، مقاومت بسیار زیادی دارد که بریدن آن به سادگی امکان پذیر نیست و نیازمند ابزار مناسب و حرفه‌ای است.

 

روش‌های بریدن سیم بکسل

بریدن سیم بکسل با ابزار اشتباه نه تنها دشوار است، بلکه ممکن است به سیم بکسل آسیب برساند، به همین دلیل است که همیشه باید قبل از برش سیم بکسل ضخامت و نوع سیم را بررسی و یک ابزار برش مناسب برای این کار انتخاب نمایید.

در کارگاه‌های کوچک برای برش زدن سیم بکسل از سنگ فرز استفاده می‌شود که اغلب نه برای استفاده بلکه برای فروش بر حسب متراژ صورت می‌پذیرد. اما نحوه صحیح برش سیم بکسل که توسط کارخانجات بزرگ تولید کننده صورت می‌پذیرد متفاوت است.

در روش صنعتی سیم بکسل را در منطقه برش در میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک کویل در دستگاهی مخصوص قرار می‌دهند تا نقطه برش سیم بکسل به نقطه ذوب نزدیک شود. در این مرحله آرام آرام سیم بکسل را می‌چرخانند. مفتول های سرخ رنگ و نزدیک به ذوب سیم بکسل مقاومت چندانی در برابر پیچش نداشته و با نازک شدن تدریجی جمع می‌شوند. مقطع ایجاد شده در نقطه برش به تدریج باریک‌تر شده و مفتول‌ها بصورت جمع شده و در نهایت سیم بکسل در همان نقطه برش می‌خورد. مقطع بوجود آمده دیگر شبیه به مقطع سیم بکسل نیست بلکه شباهت بیشتری به یک میلگرد به هم پیوسته دارد.

 

اندازه‌گیری دقیق سیم بکسل

یکی از مواردی که خیلی باید در آن دقت نمود، اندازه گیری دقیق سیم بکسل است. اگر در اندازه گیری برای بریدن سیم بکسل اشتباه کنید ممکن است سیم بریده شده غیرقابل استفاده شود پس بهتر است جهت اطمینان در اندازه آن را دو یا چند بار اندازه‌گیری و محل برش را علامت گذاری کنید.

 

نمره بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *