مقالات

همه چیز در مورد هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور

تعویض سیم بکسل آسانسور

چرا سیم بکسل آسانسور را تعویض کنیم؟ بهترین زمان برای این کار چه موقع است؟ هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور چقدر است؟ طول عمر سیم بکسل بالابر ساختمان چقدر است؟ برای رسیدن به جواب این سؤالات باید عوامل مختلفی را بررسی کرد، به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی را از قبل برای تعویض سیم بکسل مشخص کرد.

همچنین اجرت تعویض سیم بکسل برای آسانسور به تعداد توقف، جنس سیم، ارتفاع ساختمان و خدمات شرکت مربوطه، بستگی دارد. اگر قصد تعویض سیم بکسل آسانسور ساختمان خود را دارید، تا انتهای متن همراه ما باشید. در این مقاله از کاسپین، به بررسی هزینه تعویض سیم بکسل برای آسانسور می‌پردازیم؛ همچنین نکات و زمان طلایی تعویض آن را بیان می‌کنیم.

اهمیت تعویض سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل‌های بالابر یک آسانسور باید در طول عمر مفید خود بار‌ها از روی یک نوار کششی و یک یا چند قرقره انحرافی عبور کنند. علاوه بر تنش‌های دیگر، این خمیدگی‌ها که در محل غلاف‌های کششی و قرقره‌های انحرافی ایجاد می‌شوند، به طور قابل‌توجهی سیم بکسل‌ها را ساییده می‌کنند؛ بنابراین یک عمر مفید محاسبه شده برای آن وجود دارد که باید پس از گذشت این زمان، سیم بکسل‌های قبلی آسانسور، تعویض شوند، حتی اگر هیچ آسیبی در آن‌ها قابل تشخیص نباشد.

به‌عنوان مثال، طول عمر مفید این سیم‌ها در ایران حدود 3 تا 5 سال برای آسانسور یک ساختمان است. همچنین از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در طول عمر سیم بکسل؛ می‌توان به شرایط محیطی و آب‌وهوایی، میزان استفاده و نحوه نگهداری از آن اشاره کرد.

 

بهترین زمان تعویض سیم بکسل آسانسور چه موقع است؟

سالم‌بودن قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی آسانسور برای تضمین امنیت و بهترین عملکرد آن در ساختمان اهمیت دارد. اما شاید این سؤال برای شما هم پیش‌آمده باشد که چه موقع باید سیم بکسل آسانسور را تعویض کرد؟ گاهی اوقات عواملی باعث خرابی، فرسودگی یا شکستگی سیم‌بکسل‌های آسانسور می‌شود. این شکستگی به دو نوع کلی زیر تقسیم می‌شود.

  • شکستگی و آسیب‌هایی که با چشم قابل‌مشاهده باشد.
  • شکستگی یا فرسودگی‌هایی برای مشاهده آن به دستگاه و تجهیزات مخصوص نیاز است.

به‌طورکلی بهترین زمان برای تعویض سیم بکسل آسانسور، هنگامی است که اولین آسیب‌دیدگی در سیم مشاهده شود. همچنین به‌خاطر داشته باشید که نوع شکستگی و آسیب‌دیدگی سیم در نحوه تعویض سیم بکسل آسانسور مؤثر است.

سیم بکسل آسانسوری

عوامل و نشانه‌های مؤثر برای تعویض سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل آسانسوری یکی از قطعات مهم در این وسیله بالابر است. اگر در زمان استفاده از آسانسور، نکات مهم، رعایت شده و سرویس‌های دوره‌ای تعمیر و نگهداری آن به‌موقع انجام شود؛ عمر مفید سیم بکسل افزایش می‌یابد. اما درهرصورت اگر کابل‌هایی را یافتید که هر یک از معیار‌های زیر را دارند، با انتخاب صحیح نحوه تعویض سیم بکسل آسانسور، خیلی فوری برای تعویض آن اقدام کنید. به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که اگر یکی از کابل‌های آسانسور آسیب‌دیده بود، بهتر است تمامی سیم بکسل‌های موجود را تعویض کنید. برخی از این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • هرگونه افزایش طول یا کشش در کابل آسانسور
  • خوردگی حفره‌ای در سیم
  • صیقلی، براق یا آینه‌ای شدن سیم بکسل
  • نصب غیراستاندارد سیم بکسل توسط افراد غیرحرفه‌ای
  • عدم تناسب بین گام شیار فلکه اصلی موتور با قطر سیم بکسل
  • قرمزشدن رنگ سیم بکسل به دلیل رطوبت و گردوغبار محیط
  • شکستگی مفتول‌ها در استرند و هسته سیم بکسل
  • قفسی شدن سیم بکسل
  • ساییده شدن کابل آسانسور
  • له‌شدن، پیچ‌خوردگی یا آسیب حرارتی بر روی سیم بکسل
  • گذشت بیش از ۶ تا ۷ سال از طول عمر مفید آسانسور
  • عدم سرویس و نگهداری به‌موقع از آسانسور
  • عدم تزریق به‌موقع روغن به روی سیم بکسل و خشک‌شدن هسته داخلی آن

عوامل مؤثر در هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور کدام است؟

به‌صورت میانگین می‌توان گفت، وقتی یک آسانسور در حدود 60 هزار کیلومتر یا 7 الی 8 سال در شرایط استاندارد کار کند. باید برای تعویض سیم بکسل آن اقدام کرد. هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور به دو بخش کلی تقسیم می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هزینه خدمات شرکت نصب و نگهداری آسانسور

این هزینه بر اساس تعداد طبقات ساختمان و نوع آسانسور تعیین می‌شود.

هزینه خرید سیم بکسل جدید

نوع و جنس کابل و متراژ آن نیز در قیمت سیم بکسل تأثیرگذار است.

 

برای تعویض سیم بکسل آسانسور چه‌کار کنیم؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم؛ در واقع سیم بکسل از قطعات اساسی در سیستم آسانسور است. این کابل‌ها در طول مدت‌زمان فعالیت خود، فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کنند، بنابراین به‌مرورزمان مستهلک شده و کارایی و عملکرد بهینه خود را از دست می‌دهند.

در آسانسور، سیم بکسل با کابین و قاب وزنه در ارتباط است. در واقع این قطعه در ایجاد تعادل بین حرکت وزنه و کابین نقش داشته و برای برقراری ایمنی سرنشینان آسانسور اهمیت دارد. به این نکته باید توجه داشت که برهم‌زدن این تعادل در عملکرد آسانسور مشکل ایجاد می‌کند. ازاین‌رو در انتخاب نحوه تعویض سیم بکسل آسانسور باید دقت لازم را داشته باشید. بهتر است این کار را به افراد متخصص و شرکت‌های معتبر تعمیر آسانسور بسپارید. همچنین سرویس و نگهداری دوره‌ای و به‌موقع از آسانسور می‌تواند هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور تا حدود زیادی کاهش دهد.

 

بهترین راه‌های افزایش طول عمر سیم بکسل آسانسور چیست؟

از راه‌های مؤثر برای کاهش هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور، استفاده از روش‌های کاربردی برای نگهداری از آن است. برای این کار بهتر است در زمان‌های مشخص، سیم بکسل‌ها را روغن‌کاری کرده تا این روغن به داخل هسته کنفی کابل نفوذ کرده و از خشک‌شدن آن جلوگیری کند. سعی کنید محیط عبور سیم بکسل به‌دوراز هرگونه رطوبت، نور خورشید و گرد غبار باشد.

همچنین اگر نیاز به تعویض سیم بکسل باشد، برای افزایش طول عمر سیم بکسل جدید، بهترین نحوه تعویض سیم بکسل آسانسور را توسط کارشناسان حرفه‌ای برای این کار انتخاب کنید. انجام سرویس و نگهداری آسانسور حداقل یکبار در ماه نیز یکی از روش‌های عالی برای افزایش عمر مفید سیم بکسل است.

 

سؤالات متداول

هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور چقدر است؟

به‌طورکلی این هزینه به تعداد طبقات سرویس‌دهی شده، محل اتصال و نوع سیم بکسل بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت سیم بکسل مخصوص آسانسور با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه تعویض سیم بکسل آسانسور چگونه است؟

تعویض سیم بکسل آسانسور یک کار کاملا تخصصی است که تمام مراحل آن باید توسط شرکت‌های معتبر خدمات نصب و نگهداری آسانسور انجام شود.

 

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید؛ امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها از آسانسور استفاده می‌شود؛ بنابراین ایمنی این بالابر‌ها بسیار اهمیت دارد. استفاده از سیم بکسل‌های با کیفیت به طور قابل‌توجهی بهره‌وری آسانسور را افزایش داده و هزینه تعویض سیم بکسل آسانسور را در طولانی‌مدت کاهش می‌دهد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که این هزینه شامل خرید سیم بکسل و دستمزد خدمات شرکت آسانسور می‌شود.

فروشگاه ابزار و ادوات لیفتینگ کاسپین، با چندین سال تجربه موفق، در زمینه فروش سیم بکسل، پیچ‌ومهره، ابزار لیفتینگ، اتصالات و اسلینگ سیم بکسل، زنجیر و تسمه بکسل یا حمل بار فعالیت می‌کند. این فروشگاه آنلاین با به‌کارگیری تیمی جوان و متخصص، بهترین و باکیفیت‌ترین کالا‌ها را بدون واسطه و با کمترین سود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اگر سؤالی در مورد خرید سیم بکسل آسانسور یا هزینه‌های مربوط به تعویض آن دارید؛ در بخش دیدگاه سایت با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین زمان تعویض سیم بکسل آسانسور چه موقع است؟

نمره بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *